CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 23, 2011

KALAU AKU KAYA!!! (continue version..)

Punyerla lame aku mandi ngan sembahyang kan..sorry-morryy yea^(n,n)^nie aku sambung balik..
Kalau aku kaya!Perkare yang pertame aku nak buat adelah menunaikan Rukun Islam yang terakhir. Korang ingat x ape die Rukun Islam yang terakhir tue??!! x pe,.jgn risau..aku bgtau. Rukun Islam yang kelima@yang terakhir adelah MENUNAIKAN HAJI bagi yang mampu. Angan2 aku adelah.,jeng!jeng!jeng!..aku nak sponser semue keperluan untuk menunaikan haji. Nie bukan aku ngan family aku aje tau.,aku nak bawak semue kaum kerabat aku pegi sane. Pasal duet, diorang jgn risau.,kan aku dah ckap,.semue aku sponser.!huuuuu~tinggikan angan2 aku(n,n). x pe korang layan aje kepale otak aku nie..hihi(n,n). Nak pegi sane naek ape erk??haa~~pasal kenderaan x yah risau,.aku siap kasik pilihan lagi kat kaum kerabat aku same ade nak naek flight??tom cruise??(eh salah, tu orang),kapal cruise??kapal selam??kalo boleh aku sewa, aku sewe.,wahhhh!!!aik??buat pe nak sewe??belilah.,baru sesuai ngan tajok..kan..kan.??!Selain pilihan yang aku kasik.,aku sediakan ustaz dan ustazah untuk memberikan panduan dan tatatertib ketika menunaikan haji. Mereka ni,.akan aku agihkan mengikut keluarga masing2.,maksud aku, kalo ader 20 ahli keluarge, so, 20 orang ustaz dan ustazah la aku sediakan. Mereka nie pun aku akan sediakan segale keperluan mereka sepanjang mereka bersama ngan kitorang. Tak ketinggalan juga bagi yang kurang mampu dari segi fizikal, jangan risau!aku dah sediakan doktor2 pakar dan juga semue peralatan dalam memberikan keselesaan dan peluang kepada kaum kerabat aku untuk menunaikan fardu haji. Setibenye kat tanah suci pulak, aku sediakan hotel bertaraf 5 stars ke atas. Kenderaan pulak siap dengan pemandunye lagi..limosin tuuuu~~Jap,.aku baru terpikir,.tue pun mase aku makan.,kalo semue kesenangan aku kasik, macam mane diorang nak rase kesusahan dan keperitan dalam mengerjakan ibadah haji erkk??!!so,.it juz fantasy~^(n,n)^~

Perkare yang kedue aku nak buat kalau aku kaye!!!!Aku nak sediakan tempat khusus untuk orang2 yang merempat, peminte sedekah dan juga golongan2 terbiar. Fuhh!cukup pakej sihhh!!Biar kosong jalan dengan golongan2 yang aku senaraikan kat atas tadi. Kadang2 aku sedey,.kadang2 aku geram dengan diorang nie. Nak2 si peminte sedekah tu!sesetengah aku jumpe diorang tue mude lagiii cume x der kaki aje,.dah jadi peminte sedekah. Nie aku nak nasihatkan korang and x lupe pade diri aku sendirik, kite nie selagi ader kudrat dan x der penyakit yang paling merbahaye,korang tau penyakit ape??Haa.,nie aku bgtau.,kenal penyakit MALAS x??!!kalo penyakit nie x der dalam diri korang,.korang boleh carik rezeki@nafkah kat maner2 aje.,walaupun korang cacat tang mane pun.!itulah rakyat Malaysia baik hati sangat, so, apelagi diorang pun amek kesempatan la. Okey nie kes laen, closed kes nie! Kes aku nie pulak, golongan nie amat perlukan sokongan dan dorongan dari kite,.iaitu masyarakat sekeliling untuk membantu diorang untuk meneruskan hidup mereka. So, sokongan dan dorongan aku adelah selaen dari kasik umah kat diorang dengan segale kelengkapan dan keselesaan,.aku akan kasik diorang keje,.keje tu macam2 lah,.kalo nak tau labeh spesifik lagi.,aku kene berangan lagi la..ha!ha!ha!Aku dah dapat,.tapi bukan bab nie..bab laen laa..(n,n)

Kalo aku kaya!!!Perkare yang aku nak buat adelah aku nak tolong mangse2 banjer. Aku terpikir nie,.sebab adela satu hari tu, aku followed my beauty mom pegi melawat mangse2 banjer kat sekolah,.melawat sedare mare aku kat sane. Aku tengok diorang tue nak kate daif x,.tapi kesian sesangat. Masakan tidak, rumah dah separuh tenggelam ngan air, duk kat sekolah lak ramai2, selese ke??Jiwe x tenteram woooo000ooo!!asyik duk teringatkan umah aje. So, bagi meringankan beban diorang, pertame sekali aku nak kasik diorang makan makanan yang cukup nutrien.,aik, cam baby pulak kan..hehe. Makanan-makanan nie aku akan edarkan mengikut bilangan keluarge mangsa. Aku kasik makanan2 yang best gitu. Pizza, McD, KFC, NUGGETS, KENNY ROGERS dan macam2 lagi laaa..uyyooooo!!!kalo bahan mentah aku akan kasik ayam. Ikan, sotong, udang tu aku kasik jugak tapi kadang2. Name pun mangse2 banjer kan.,kalo dah banjer susah wehhh nak carik makanan2 laut tu,.kalo ader pun automatik harge bahan2 nie terus naek,bak kate aboh aku, "x baek membazer,.membazer tu kan amalan syaitan".,nak demand pun berpatutan la kann..(n,n). Selaen ayam and makanan laut,.aku akan sediakan sayur-mayur, tepung, gula, minyak, kuali, milo, dan banyak lagi laa..penat la aku nak tuliss.,kesian jari-jemari aku yang montel nie tau.!Okkey,.selaen tu aku x lupekan pada golongan warga tue dan kanak2.,sbb bg aku diorang adelah golongan yang special. Aku akan bagi diorang keselesaan yang sangat x diduge oleh akal minda korang dan juge aku.,(???)Selaen tu aku akan kasik bantal, tilam, selimut, ubat2an, kepada setiap ahli keluarge mangse2 banjer. Tidak lupe jugak baju, kaen sembahyang, sejadah...fuh!!!Kalau la aku boley buat semue nie.,hemmmm.,ape lagi erkk aku nak buat kalo aku kaya??!!!haaa.,nie last..

Selepas sebulan aku x makan KFC, x minum air F&N hijau.,tapi asyik termenung@berangan aje.,nie haa aku angan2 kan pasal hari perkahwinan aku~~BESSSSTTT tueee..uuu~~yang nie aku x tau la bile boley terlaksane.,aku hanye mampu berangan dan merancang,.hanya Allah yang menentukan.,(n,n). Bagi aku manusia hanya mampu merancang + berusaha + tawakkal. Kalo aku dapat jodoh jauh kan, misalnyalah, aku sebagai pengantin pompuan, aku x nak buat kat dewan.,catering pun aku x nak. Bukan kedekut,.aku cume nak kekalkan semangat kerjasame orang kampung kat tempat aku lahir nie aje. Akupun nak korang rase masakan air tangan orang kampung aku nie.,bEEsstttt!!!Pade hari tu aku bertemakan warne ungu+putih.,bukan ungu gelap,.ungu cerah laaa..^(n,n)^. Semue orang yang terlibat dalam majlis aku tu,.aku akan bagi diorang baju yang sama warne dan same coraknye (mcm kumpulan nasyiidd gituu). Untuk family aku,.laen ckit coraknye.,so, nampakla different skit antare ahli keluarge aku ngan "rakyat2 jelate" yang datang ke majlis aku..hehe, tapi stay warne ungu+putih lagi..(n,n).  Kawan-kawan memang aku x lupekan korang..aku dah ader tugas2 khas untuk korang, ho!ho!ho!example: tugas mak andam, bungkus telus, hias pelamin, hias meja and makanan pengantin, buat hantaran, jadik DJ, aku serahkan kat korang aje.,hehhe.,korangkan pakar bab2 nie.,kan.,kan. Disamping tu,.boleyla aku save skit.,jimat2 aku pun ader jugak buah tangan aku berikan kat korang.,jangan risaulah. Buah tangan yang x kan terpikir oleh korang punyer..percayelah!nanti aku berangan lagi eh.,ape hadiah aku nak kasik untuk korang yea (n,n). Hah!saspens x??hehehe..Korang nak tau berape duet hantaran aku nak letak??Tak banyak pun,.dalam RM 25 550.50 aje..bagi korang sikit ke banyak??ha!ha!ha!juz joking aje la.,sebenarnye, pasal wang hantaran nie terserah pade bakal pengantin lelaki,.ikut kemampuan die la.,tapi biar la berpadanan.,kan..kan. Biar boleh dicapai dek akal pemikiran kite yang waras.,haaaa gitu~~Next, mase majlis hantar menantu kan.,aku sewe dua@tige buah bas persiaran, bas nie aku x nak beli, aku nak sewe aje(elakkan pembaziran)..heheheh. Aku nak semue kaum kerabat aku wajib datang ke majlis aku. Diorang x yah bayar satu sen pun.,aku kan kaye.,so, aku sponser la..Eh korang, nie x abes lagi aku punyer angan2 nie,.telinge aku dah bernanah nie dek suare my lovely mom,.dan ditambah lagi dengan ngomelan pasangan hiro nye my hensem daddy.,kalo dah bergabung ala-ala citer sailormoon tu.,parah la akuuu~~memang wajib kalah punyer.!Wani kan anak yang baek^(n,n)^..

So, sampai kat sini dulu angan2 aku yang sempat aku kongsikan ngan korang.,pape pun nanti aku roger korang..see u ^(n,n)^ 



TIADA KATA-KATA SESEDAP CUPCAKES DAN ICE-CREAM (n,n)

0 comments: