CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 26, 2011

kenape WANI takot @ penakut??

Takut??penakut??ape bende tu?kenape aku ader perasaan takot yang melampau ah?mane x melampaunye.,nak ke tandas berteman, nak basuh baju berteman, nak minum air berteman,.Bile malam je aku jadik takot.,nak2 time aku 'bulan mengambang', lagi la perasaan takot tue menyelubungi diri aku. Aku x tau camane aku nak buang perasaan nie. Perasaan takot sebenarnye baek untuk diri kite. Dengan ade nye perasaan nie, kite lebeh berhati2 dalam membuat satu keputusan. Dipetik dari jurnal Prof. Dr. Nurul Alwani Abdul Razak^(n,n)^insya-Allah. Tapi, kalo dah penakotnye lebeh dari biase, korang sebagai teman2 yang akrab boley tahan ke ah?nie contoh ayat die laa.,"ader sape2 nak pegi dapur??", x pun macam nie, "ermm,.kak mimie jom gi dapur, kak wani dahage la". Aku sebenarnye nak buang sangat perasaan nie. Aku x suke!!!sebab aku x nak susahkan sape2,. korang pernah dengar ark penyataan nie, kite patut takotkan Allah daripada semua makhluknye di muke bumi nie. Aku memang takotkan Allah, tapi aku takot jugak kat makhluk2 halus nie. Korang nak tau kenape? Sebab bagi aku, makhluk halus nie suke kaco orang, muke die pulak masya-Allah!!Nauzubillah. Memang aku x pernah nampak, tapi sekarang nie banyak citer2 seram. Bukak je tv zappp!!berderau darah aku dek iklan tv pasal bende2 nie. Bukan tv aje, surat khabar pun same. Setiap kali aku nak bukak helaian demi helaian aku kene be carefull. Kalo x, memang darah aku turun naek la..mujur turun naek, kalo turunn je, x naek2??!! Kalo radio lagi la.,dah la tgh malam, nye buat tajuk pulak pasal pengalaman anda dengan kisah2 seram. Lagi la aku naek taek minyak punye penakot. Name pun pengalaman kan. Aku nie kuat berimaginasi, kalo bab2 nak menghayati vs mengimaginasikan muke2 makhluk halus tu serah kat aku jela. Sebab tu aku takot. Aku memang takot Allah, tapi aku takot lagi 'bende alah nie'. Sebab, bagi aku Allah dapat tolong aku walau kat mane aku ade. Tapi 'bende alah nie', boley buat aku pengsan tahap kritikal. Korang jangan ikot perangai aku eh. x elok untuk diikuti dan diteladani. 
p/s : Kalo korang de petue untuk hilangkan rase takot aku nie, tolongla bgtau aku eh. OK chow cin chow^(n,n)^

TIADA KATA-KATA SESEDAP CUPCAKES DAN ICE-CREAM (n,n)

0 comments: