CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 20, 2011

KALAU AKU KAYA!

Nie aku postkan angan2 aku mase aku mude2 dulu :

Kalau aku kaya! Yeah.!dats always berlegar2 in my mind (n,n). Mase aku makan, mase aku nak tido, mase aku tengah mandi, mase aku ermm..paling cruel lagi mase aku nak sembahyang!KEJAM GILER kan..Masya-Allah!Wani..Wani..

Keje aku kalo start je cuti panjang, maka start la aku punye keje yang memang x dapat dipisahkan ngan jiwe sastera aku. Kalo aku x study and menelaah novel, keje sampingan aku adalah..Pe lagi, berangan laaa..hihi. Kalau korang nak tau, nie la perangai aku yang agak buruk yang aku sendirik x tau macam mane nak ubah. I think laa. Aku tau Allah x suke umat-umatNya berangan@termenung. Sebab kalo dah kejenye hari2 duk termenung kenangkan naseb langsung x buat keje laen, of course lah Allah benci! Macam mane rezeki nak masuk. Korang tau kan kisah Mat Jenin, Angan-angan Mat Jenin. Nie lah salah satu contoh dari penyataan yang aku berikan tadi. Jangan sesekali jadikan Mat Jenin sebagai idola anda! Tapi aku punyer citer laen, bukan kategori Mat Jenin, sbb aku berangan@termenung sambil buat keje. Hehehe..kadang-kadang mase aku tengah sapu umah pun aku berangan, mase aku basuh pinggan..sebab tu pinggan aku banyak yang sumbing..heheh..oppss pecah rahsie aku! Mi jangan marah eh..wani x sengaje ^(n,n)^. Disebabkan aku suka buat keje sampingan aku nie, semue keje aku jadik lambat siap. Contohnya, mase aku buat tikar. Yang nie memang time yang de best aku berangan, patutnye aku siapkan tikar tu lam mase 2 hari, aku upkan jadik 2 minggu..hehhe, meleleh taik telinge aku dengar adik aku mengutuk! Mi aku x kisah punnn..aboh??aboh lagi la dop kisoh..cume pujian tu aku x dapat la..hehehehe. Best tu kalo kene puji, kembang idung aku bile kene puji. kih3.

KALAU AKU KAYA! Korang tau ape aku nak buat?! Banyyyyyyaaaakkkk..sebab tu aku banyak sangat berangan@termenung. x der la aku membuang mase aku macam tu aje..betul x?? yang penting aku bukan berangan bile putera raja nak masuk meminang aku,.tapi tu kadang2 la..hihihi (n,n). Korang ingat x bait2 lagu nie, 'Dunia khayalan, dunia impian..', ingat x??So, bab2 putera raja aku nie, nanti la aku cerite eh.,sebab aku kene sambung berangan balik nie..hihihi. 

Memang kaya impian aku, tapi kaya aku adalah dari semua aspek, i means kaya dari segi agama, kasih sayang, cinta, iman and semuanyalah. Semua nie adalah khayalan aku semate2, sebabnye bukan semua yang akan aku dapat. So, sebab tu la aku suke berangan...
Nie lagi satu persoalan yang selalu berlegar2 in my head. Korang pun aku yakin dan pasti pernah dengar persoalan nie, bunyinya begini : 
'Antara kasih sayang dan duet, yang mane satu lebih penting?'
Sudah pasti ramai yang setuju dengan kasih sayang. Tapi bagi aku sampai sekarang aku belom ader jawapan yang betul2 membuatkan aku berase berbangga dan berpuas ati ngan jawapan aku. 

Aku nak masuk ngan topik aku yang sebenar nie..jeng!jeng!jeng!tadi baru muqaddimah aje..hehhe(n,n)
         jap aku nak mandi and solat jap..nanti aku continue balik..
 



TIADA KATA-KATA SESEDAP CUPCAKES DAN ICE-CREAM (n,n)

0 comments: